Apotek 1 holder deg frisk med Techstep

 

Med iPad får kunden hjelp i hele apoteket

Apotek 1, landets største apotekkjede, har alltid vært tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi. Allerede for tre år siden tok de 360 apotekene i bruk iPad til å forenkle og forbedre kundedialogen. Det gir mindre avstand til kunden, og samtidig raskere og bedre råd.

Med seg rundt i butikken har de ansatte en iPad med til sammen elleve spesialiserte applikasjoner innen medisin og farmasi. Det gir umiddelbar tilgang til presis kunnskap enn om de ansatte skulle slå opp på PC bak skranken.

Det er Techstep (tidligere Nordialog) som har stått for utrulling av både iPader og de tilhørende appene.

Apper for liv og helse

Blant appene finner vi en som beregner riktig dosering av medisin basert på kundens kroppsvekt. Apotek 1 har også gjort standard apper som Google Translate tilgjengelig, slik at de enkelt kan hjelpe fremmedspråklige.

Flere av de største apotekene har nå fått installert en app for hudpleie som bruker veldig iPad-spesifikk funksjonalitet: Kameraet brukes til å gjenkjenne uregelmessigheter i huden og så foreslår appen kremer som vil hjelpe mot problemet - enten det er fet eller tørr hud, utslett eller andre forhold.

iPaden er også tilrettelagt for å spre kunnskaper fra Apotek 1 sentralt. Dette gjør de ved å streame sin egen tv-kanal, som gir de ansatte oppdatert kunnskap om relevante produktnyheter og andre ting. Flere apotek bruker dessuten iPaden til å gjennomføre kurs for de ansatte.

Hvert enkelt apotek har sin egen Facebook-side. Denne oppdateres også fra iPaden, med Facebook Pages Manager. I løpet av 2018 vil trolig flere nye apper forenkle og forbedre hverdagen for Apotek 1-medarbeiderne.

Skal vi ta en prat om hvordan smarte apper og mobile enheter kan forbedre hverdagen for dine ansatte?

Hvordan kan vi hjelpe deg videre? 

Ta kontakt med oss, og vi finner den løsningen som passer best for din virksomhet - sammen med deg.