FAQ

Her gir vi deg svar på ofte stilte spørsmål.

Support

Hva er åpningstiden?

Vi har åpent alle hverdager mellom kl 08.00-.16.00. Vi har ikke lenger butikk slik du kanskje er kjent med fra tidligere. Men ta gjerne kontakt med oss, og du har alltid mulighet til å booke et møte med oss. 

Hva menes at en telefon er DOA?

DOA står for Dead on Arrival og betyr at produktet er defekt ved leveranse. De fleste produsenter tilbyr bytte av produkt, istedet for reparasjon. Vilkårene for DOA-bytte er ulike. Kontakt oss for å se om din hendelse oppfyller kravene for en DOA. 

Har jeg forsikring på min telefon, og hva dekker den?

Må jeg betale for service å tlf selv, tar firmaet hele eller kun deler av kosten?

Hva er behandlingstiden på service av enheter?

Hvordan deaktiverer jeg Find My Iphone?

Flow

Jeg ønsker å kjøpe ut telefonen min

  • Ønsker du å kjøpe ut din enhet før kjøpsperioden har gått ut, kan du gå inn på «Mine enheter»
  • Enheten som er kjøpt på leasing står med «Mer info» oppe i høyre hjørnet.

Trykk på Mer info og velg utkjøp.

Du kan trykke på kalenderen eller skriv inn måned-år du ønsker å kjøpe ut den ut hvis det er frem i tid.

Da vil du få opp beregnet utskjøpspris.

Beløpet vil gå nedover pr. mnd.
Ønsker du å kjøpe den ut omgående, så trykker du bare neste og bekreft.

  • Det vil stå mer informasjon om interne rutiner ved utkjøp når du trykker på Utkjøpsknappen.

Hvordan kan jeg sende tilbake min enhet som er på leasing?

  • Ønsker du å levere tilbake før leieperioden er ferdig, kan du gå inn på «Mine enheter».
  • Enheten som er kjøpt på leasing står med «Mer info» oppe i høyre hjørnet.

Trykk på Mer info.

Hvis det er mindre enn 1 mnd. igjen av avtaleperioden vil denne knappen hete Innlevering i stedet for Tilbakelevering.
Du kan trykke på kalenderen eller skriv inn måned-år du ønsker å levere enheten tilbake.
Ønsker du å returnere den med en gang, så trykker du bare neste og bekreft.

Mer informasjon om hvordan du skal gjøre det, vil komme frem når du trykker på Innlevering.

Min telefon er stjålet, hva gjør jeg?

- Slik går du frem når du har blitt frastjålet mobil.

  1. Rapporter tyveri til politiet
  2. Send mail til insurance@techstepfinance.no I mailen må følgende punkter besvares:
    1. Dato for tyveri
    2. Sted for tyveri
    3. Enkel beskrivelse av situasjonen
    4. Brukers mobilnummer
    5. Adresse ny telefon samt simkort skal sendes til
  3. Så går du inn på din enhet i Origo og trykker på serviceknappen.

Skriv at det er en forsikringssak/tyveri.

Du kan melde inn saken, men den blir ikke godkjent før politianmeldelsen ligger klar.

  1. Så fort du mottar bekreftelse på politianmeldelsen i retur, må du laste ned denne inn i servicesaken.
  2. Når det er godkjent, mottar du en swap-enhet (ny mobil).

Nettbutikk

Hvordan får jeg logget meg på nettbutikk?

  • Ditt brukernavn er din e-post, husker du ikke passordet kan du trykke på glemt passordlenken og du vil få tilsendt nytt passord på mail. Husk å sjekke evt spamfilter.

Jeg finner ikke varen jeg leter etter i nettbutikken?

Det kan ligge begrensinger på hva ansatte kan handle, så ta kontakt med IT avdeling i ditt firma og be de sende oss en hevendelse på dine vegne om noe mangler til drift@techstep.no

Jeg har valgt feil godkjenner?

Vi får ikke flyttet over på en annen godkjenner, men den som er administrator i nettbutikken fra ditt firma kan godkjenne på vegne av alle. Evt kan du kontakte oss direkte så kansellerer vi ordren og du kan legge inn på nytt med korrekt godkjenner. drift@techstep.no

ORIGO

Hvordan får jeg logget på Origo?

  • På intranettet til ditt firma ligger det påloggingslink. Her er det ikke behov for brukernavn og passord og du kommer direkte inn i Origo. Viktig at du er koblet mot systemene i din bedrift og at du ligger inne med e-post, telefonnummer og navn i HR/AD systemer.

  • Har du tidligere mottatt en aktiveringsepost og ikke aktivert nytt passord, kan du kontakte oss på drift@techstep.no så sender vi en ny aktiveringslink.

Hvordan kan jeg sende telefonen min på service?

Trykk på Service og velg enhet med imeinummeret som du ønsker å sende inn til service.
Har du flere enheter så anbefaler vi at du trykker på Mine enheter til venstre for å få bedre oversikt over enhetene.
Følg instruksen på serviceskjema.


Har du spørsmål rundt dette, kan du sende mail til: service@techstep.no

Kontakt oss

Fant du ikke svar på det du lurte på? Kontakt oss via vårt kontaktskjema