FAQ

Her gir vi deg svar på ofte stilte spørsmål.

Support

Hva er åpningstiden?

Vi har åpent alle hverdager mellom kl 08.00-.16.00. Vi har ikke lenger butikk slik du kanskje er kjent med fra tidligere. Men ta gjerne kontakt med oss, og du har alltid mulighet til å booke et møte med oss. 

Hva menes at en telefon er DOA?

DOA står for Dead on Arrival og betyr at produktet er defekt ved leveranse. De fleste produsenter tilbyr bytte av produkt, istedet for reparasjon. Vilkårene for DOA-bytte er ulike. Kontakt oss for å se om din hendelse oppfyller kravene for en DOA. 

Er det mulighet for å hente telefon selv?

Vi har ikke varer på lager. Alt sendes direkte fra våre leverandører. 

Jeg ønsker å vite status på levering?

Bruk pakke sporing i nettbutikken eller send mail til ordre@techstep.no

Har du spørsmål ang ditt mobil abonnement?

Du kan logge deg inn på «mine sider» på telenor.no

Finner du ikke informasjonen du trenger der så kan du sende en epost til ordre@techstep.no

Jeg har spørsmål vedrørende faktura, hvor henvender jeg meg?

Send en epost til okonomi@techstep.no

Faktura fra Telenor
Faktura fra Telia 

Flow

Jeg ønsker å kjøpe ut telefonen min, hva gjør jeg?

Ønsker du å kjøpe ut din enhet før kjøpsperioden har gått ut, kan du gå inn på «Mine enheter»

Enheten som er kjøpt på leasing står med «Mer info» oppe i høyre hjørnet.

Trykk på Mer info og velg utkjøp.

Du kan trykke på kalenderen eller skriv inn måned-år du ønsker å kjøpe ut den ut hvis det er frem i tid.

Da vil du få opp beregnet utskjøpspris.

Beløpet vil gå nedover pr. mnd.
Ønsker du å kjøpe den ut omgående, så trykker du bare neste og bekreft.

Det vil stå mer informasjon om interne rutiner ved utkjøp når du trykker på Utkjøpsknappen.

Hvordan kan jeg sende tilbake min enhet som er på leasing?

Ønsker du å levere tilbake før leieperioden er ferdig, kan du gå inn på «Mine enheter».

Enheten som er kjøpt på leasing står med «Mer info» oppe i høyre hjørnet.
Trykk på Mer info.

Hvis det er mindre enn 1 mnd. igjen av avtaleperioden vil denne knappen hete Innlevering i stedet for Tilbakelevering.

Du kan trykke på kalenderen eller skriv inn måned-år du ønsker å levere enheten tilbake.
Ønsker du å returnere den med en gang, så trykker du bare neste og bekreft.

Mer informasjon om hvordan du skal gjøre det, vil komme frem når du trykker på <Innlevering>.

Min telefon er stjålet, hva gjør jeg?

- Slik går du frem når du har blitt frastjålet mobil.

Rapporter tyveri til politiet
Send mail til insurance@techstepfinance.no
I mailen må følgende punkter besvares:

  • Dato for tyveri
  • Sted for tyveri
  • Enkel beskrivelse av situasjonen
  • Brukers mobilnummer
  • Adresse ny telefon samt simkort skal sendes til
  • Send med kopi av politianmeldelsen som vedlegg

Så snart din henvendelse er mottatt og behandlet, sendes ny enhet med SIM-kort til angitt adresse. 

Her finner du brukerveiledninger for Flow

Brukerveiledning (PDF)

Flow - administrator

Brukerveiledning (PDF) 
Flow - ansatt

Nettbutikk

Hvordan får jeg logget meg på nettbutikk?

  • Ditt brukernavn er din e-post, husker du ikke passordet kan du trykke på glemt passordlenken og du vil få tilsendt nytt passord på mail. Husk å sjekke evt spamfilter.

Jeg finner ikke varen jeg leter etter i nettbutikken?

Det kan ligge begrensinger på hva ansatte kan handle, så ta kontakt med IT avdeling i ditt firma og be de sende oss en hevendelse på dine vegne om noe mangler til drift@techstep.no

Jeg har valgt feil godkjenner?

Vi får ikke flyttet over på en annen godkjenner, men den som er administrator i nettbutikken fra ditt firma kan godkjenne på vegne av alle. Evt kan du kontakte oss direkte så kansellerer vi ordren og du kan legge inn på nytt med korrekt godkjenner. drift@techstep.no

Jeg ønsker å returnere bestilt vare, hva gjør jeg?

Send en epost til ordre@techstep.no så veileder vi deg videre. 

 

Jeg ønsker å kansellere en ordre jeg har lagt inn nettbutikken, hva gjør jeg?

Send en epost til ordre@techstep.no så veileder vi deg videre. 

ORIGO

Hvordan får jeg logget på Origo?

  • På intranettet til ditt firma ligger det påloggingslink. Her er det ikke behov for brukernavn og passord og du kommer direkte inn i Origo. Viktig at du er koblet mot systemene i din bedrift og at du ligger inne med e-post, telefonnummer og navn i HR/AD systemer.

  • Har du tidligere mottatt en aktiveringsepost og ikke aktivert nytt passord, kan du kontakte oss på drift@techstep.no så sender vi en ny aktiveringslink.

Hvordan kan jeg sende telefonen min på service?

Trykk på Service og velg enhet med imeinummeret som du ønsker å sende inn til service.
Har du flere enheter så anbefaler vi at du trykker på Mine enheter til venstre for å få bedre oversikt over enhetene.
Følg instruksen på serviceskjema.


Har du spørsmål rundt dette, kan du sende mail til: service@techstep.no

Her finner du brukerveiledninger for Origo

Brukerveiledning (PDF)
Origo - bruker

Brukerveiledning (PDF)
Origo - Manager

Service/reparasjon

Hvordan registrerer jeg en service?

Dersom du har tilgang til Techsteps Origo portal registreres servicesaken i denne. Den sikrer korrekt informasjon og korrekt konto benyttes gjennom serviceløpet.

Dersom din bedrift ikke har FLOW og/eller tilgang på Origo portalen må det sendes en e-post til service@techstep.no der du får tilsendt en lenke til din bedrifts konto, og servicesaken må registreres manuelt.

Hva er behandlingstiden på service?

Dersom din bedrift har avtale om Preswap eller har dette som et tillegg på sin FLOW avtale får du tilsendt en erstatningstelefon innen 24 timer etter du har registrert servicesaken. Enheten som ikke fungerer sendes i retur så snart erstatningsenheten er mottatt for å unngå fakturering av denne.

 

Dersom din bedrift har avtale om ordinært reparasjonsløp vil enheten repareres innen 48 timer fra den er mottatt på serviceverkstedet, og man må regne med postgang i tillegg til dette. Dersom det er skade på produktet eller andre forhold som ikke dekkes av garanti må tilsendt prisoverslag godkjennes før reparasjon iverksettes.

Jeg har ikke fått serviceseddel/fraktseddel etter at jeg registrerte servicen?

Fraktseddelen kommer som en nedlastbar fil. Sjekk i din nettleser med ctrl-j at du har mottatt denne. Sjekk mappen for spam e-post for å sjekke om e-posten fra serviceverkstedet ligger der, eventuelt ta kontakt service@techstep.no for å få serviceseddel tilsendt på nytt og ny fraktseddel generert.

Bør jeg skifte simkort når jeg får ny telefon?

Ja, dersom SIM-kortet ditt er mange år gammel bør det byttes ut. 

Hvordan deaktiverer jeg Find My iPhone/Find My Device eller FMIP/FMD?

  1. Logg på iCloud.com med Apple-ID
  2. Gå til Finn iPhone.
  3. Klikk på Alle enheter øverst på skjermen.
  4. Velg enheten du vil fjerne fra iCloud.
  5. Klikk på Slett [enhet]. Velg Neste til enheten er slettet. 
  6. Klikk på Fjern fra konto.

Når du har fjernet enheten fra kontoen slår du enheten av og så på igjen for å starte konfigurasjonsprosessen.

For ytterligere informasjon:

https://support.apple.com/no-no/HT201441

Skybaserte kontaktsenter

Mobilt Bedriftsnett fra Telenor - Hva er mitt brukernavn og passord for å logge meg på MBN Appen  - og kø? 

Brukernavn er ditt mobilnummer, passord får du ved å sende SMS til 1999, hvor du skriver <passord> XXXX (bytt ut xxx med ønsket passord som du selv vil huske). 

Mobilt Bedriftsnett fra Telenor - Hvordan logger jeg meg på MBN Sentralbord (avansert)?

Brukernavn er ditt mobilnummer, passord får du ved å sende SMS til 1999 hvor du skriver «passord» «xxxxxx» (bytt ut xxxxxx med ønsket passord, f.eks. Lillehammer94)

NB! Tjenesten krever MBN sentralbord på din bruker, kontakt Techstep for aktivering av dette på tlf. 23172350 om du ikke allerede har dette for din bruker.

Zisson Wave - Hvordan logger jeg meg inn?

Brukernavn er ditt telefonnummer om ikke annet er oppgitt. Har du glemt passord, trykk på "glemt passord". 

Zisson Wave - Hva er customer ID?

Customer ID er bedriftens unik ID. Om du ikke har dette, kontakt Techstep på tlf 23 17 23 50. 

Jeg trenger å endre på åpningstiden for en ferie, fridag o.l. Hva gjør jeg?

Dersom du ønsker at vi gjør endringen for deg, kan du gå til denne siden og fylle ut skjema, så håndterer vi endring på åpningstidene. Husk være nøye med f.o.m til t.o.m. 

Skjema for endring av åpningstid

Kontakt oss

Fant du ikke svar på det du lurte på? Kontakt oss via vårt kontaktskjema